svenne

Jag trodde allting var mycket enklare
Men ryktena stämde om livet och känslorna
Vårt ansvar växer hela tiden
Myndig och sliten
Ibland vill jag flytta från skiten
Men kommer aldrig kunna rymma från livet
 
Man måste bita i det sura äpplet
Jag har tagit en tugga men vill bjuda på resten
Jag trodde aldrig ett förhållande kunde va så svårt
Men man lär sig så länge man lever
Och nått jag har lärt mig är det fenomenet
Man får ta det dag för dag
 
Men hade aldrig trott att jag
Hade så fel, så fel
Att tro att livet bara var en enkel lek
Jag trodde man kunde vara tyst och bara spela med
Men sen så insåg jag att jag
Hade så fel, så fel
 
Lättare sagt än gjort att vara vuxen
Man vill ju leva ett skuldfritt lugnt liv
Utan räkningar som ska betalas
Skatten på bilen och full tank... asballt
Måste göra karriär innan 30
Är bara 21 men jag känner ändå pressen

Vill inte sitta där när jag är 50 bast
Med timglassand mellan händerna
Vill kunna leva ut och hitta min balans
Inte sluta som en bitter man
Ångra allt man inte gjorde
Säga "det var bättre förr" till någon ungdom
Inte fan vill man vara den gubben
Sitta i sin gungstol
Muttra och grubbla
 
Men vi får se vad som händer och sker
Kanske något bättre
Men sjukt att jag hade så fel
Hade så fel, så fel
 
Det finns så mycket skit jag spekulerar i
Kanske bäst att bara vända ryggen till
Bara göra det utan att tänka
Fast att det kan uppstå mycket konsekvenser
 
Ja det kanske blir motsatt effekt
Om man tar en dag i taget
Vågar lite mer
Ångrar lite mindre i ett senare skede
Vill kunna titta in i spegeln och le
 
Fett lätt att fastna i rutiner
Speciellt när man jobbar och sliter
Jag är tacksam
Men nöjer mig sällan
Strävar efter bättre
Drömmer och längtar
 
Måste jobba hårt för det som man vill
Tro på sig själv
Komma långt i sitt liv
 
Så nu måste jag ta mig i kragen
Våga lite mer
Har insett att jag
Hade så fel, så fel
 
 
 
En rappande skåning vid namn Maqs som sjunger denna låt =)
Han är kanske inte superbra men gillade texten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0