Löjligt

Tänkte på ett tag sen hur jäkla löjligt det är egentligen med smink. Man står alltså och målar sig i ansiktet för att man ska se bättre ut. Kunde lika gärna ha målat mig till en clown kände jag, så mycket smink som jag öste på med. Öste på för att jag kände mig blek och äcklig... hade jag varit kille, hade jag då känt mig äcklig för att jag kanske hade lite finnar och var mörk under ögonen?

Varför känner man egentligen att det är viktigt att se "bra" ut? Jag bryr mig knappast om att sminka mig om jag bara är hemma. Så jag sminkar mig för andras skull, för att de ska slippa se mig se ful ut. Nä, jag måste sluta vara rädd för att se ful ut, för det jag är rädd för då är ju att se ut som mig själv. Så jag ska sluta att sminka mig så fort jag ska ut.

Något annat som jag alltid skämts över är att visa mina ben om de är orakade. Om det så bara är en millimeter stubb så har jag inte velat visa det. Varför ska jag skämmas över det egentligen, alla vet att tjejer har hår på benen. Ändå är det okvinnligt att visa att man har det. Det är sjukt, man ska inte behöva gå och skämmas för hur man ser ut. Jag orkar i alla fall inte göra det längre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0