Dock älskar jag fortfarande sommaren.

Usch. Vad tråkigt allting är. Datorn, tv:n, mobilen.. vad fan finns det mer att göra? Jag har redan läst böcker i ett par timmar, så tanken på att öppna ännu en bok känns inte så kul. Vädret här säger inte precis "sommarlov" så det är inte speciellt kul att vara ute. I denna byhåla finns det absolut ingenting att göra.
      Allt stänger vid åtta. Senast nio iallafall. Klockan är nu 23:40. Går man utanför dörren tror man att detta är en spökstad, så tyst är här! Jag har faktiskt nästan vant mig. I vissa förrvirrade stunder tänker jag "det är väl normalt att inga bilar är ute och kör klockan tio på kvällen!? Det är ju då folk är hemma och sover"... eller om man är riktigt upprorisk så tittar man på Så ska det låta
   Nä ... jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Kanske gå och lägga mig och vakna medans det fortfarande är morgon för en gångs skull.

Men det borde inte bli så svårt att vakna imorgon. Förra året var det badrummet som skulle renoveras, och då ska dom såklart börja redan klockan halv sju på morgonen. Detta år behöver de som tur är inte komma in i huset, tyvärr är det precis utanför mitt fönster som de ska stå och banka...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0