blah, blah, blah

image40    Jag är trött, trots att jag gick upp klockan elva idag.
    Nä, jag var inte ledig och jag försov mig inte, 
    jag har bara en väldigt lååång sovmorgon varje torsdag. 
   Jag hade gärna gått och lagt mig just nu, dock har jag
   läxor som måste göras. Tillexempel träna på ett tal som 
   ska vara fem minuter långt, och jag har inte ens kommit på 
   vad jag ska prata om, plus en massa tal i matteboken. 
   Jag borde verkligen ta tag i det, istället för att sitta här 
   och blogga som en idiot. AAAhh


Vafan ska jag berätta om? Jag pratar aldrig. Om jag pratar så är det i korta ord.
Hur i hela fridens namn ska jag kunna snacka i fem minuter?
Min hals kommer att vara alldeles torr, käken kommer att börja knaka och mitt huvud
kommer antagligen att börja värka. Att prata, det har liksom aldrig varit min grej.
 Lyssna kan jag tycka är kul, så länge den som snackar har något intressant att säga.

Dock råkar jag ofta ut för sådana som bara babblar och babblar om totalt meningslösa saker.
Som vad de har för strumpor på sig eller hur ofta de klipper naglarna. Jag lovar,
folk har berättat dessa saker för mig, och snackat om det i flera minuter! Självklart har jag
suttit och sett intresserad ut, skrattat och sagt "jasså?" och "hmm" på vissa ställen,
då de stannat upp lite för att andas.

Nu för tiden låtsas jag bara att jag lyssnar, säger något när jag tror att de vill ha någon
sorts bekräftelse på att jag verkligen bryr mig. Folk har därför börjat tro att jag är glömsk.
 De säger saker som "men kommer du inte ihåg att jag berättat det för dig?"
varpå jag svarar "Nä, det måste jag ha glömt", när jag i själva verket aldrig hört vad de sagt.
Jag har faktiskt ett bra minne. Okej, kanske inte, men jag kommer ihåg i princip allt
som är onödigt att komma ihåg. Vad folk sagt för 8 år sedan, 
mina gamla kompisars födelsedagar och sådanna saker. 

Nej, usch. Jag kanske inte kan babbla muntligt, men jag kan tydligen göra det skriftligt. 

Härmed avslutar jag detta blogginlägg och dömer mig själv till
minst 15 minuters tänkande över vad jag ska prata om imorgon.




Jag pratar inte.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0