Mina favoriter - skånska ord

Le - Taskig. (Fan vad du är le)
Kränga - äta mycket. (Nu ska jag kränga)
Fubbik - Idiot.
Hång - glupsk. (Ditt jävla hång)
Bäng- dum i huvudet.
Glyttig - barnslig.
Gump - rumpa. (är detta verkligen ett skånskt ord? BTW låter rumpa jävligt fult)
Klina - kladda.
Mög - skit.
Spåga - sticka (sån man får i fingret)
Hotta - kasta. (Hotta hit fjärrkontrollen)
Fälleben - krokben (detta kan väl inte vara ett skånskt ord?)
Ballen - skinkan. (Du biter i min balle)
Flabb - käft. (Håll flabben)
Hän - någonstans. (Var ska du hän?)
Klydda - krångla. (Jävla klydderöv, ett ord jag använder ofta)

Lack - sur. (Fan vad jag blir lack)
Redig - ordentlig, duktig. (Du är redig du)
Bloa - Blöda, Bloar - Blöder
Saj - säg, säga (Vad ska jag saj? Saj vad du vill)



Kommentarer
Natta

tack så mycket :) det är så många som frågat haha. kanske dags att skriva ett inlägg om hur man gör mönster ;P lite svårt att videofilma det själv dock ;P ha en fin kväll!

2008-03-08 @ 22:24:49
URL: http://naaatha.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0