Twilight?

Här skrev jag om hur det kändes att läsa twilight-serien. Men jag måste faktiskt erkänna att bok nr ett var hyffsat bra, på svenska i alla fall (enda boken där översättningen är bättre?). Bok nummer två måste jag tyvärr säga att jag hatade - men mest av allt hatade jag bok nummer fyra, den avslutande boken. Det kändes som att jag läste en fan fic! Så jäkla dålig plot och vad fan var det för avslut? Alla blir vänner och går hem till sig. WOW.


Nu till filmen - jag störde mig på skådespelarna som spelade Bella och Edward. Har aldrig gillat Kristen Stewart, inte sedan jag såg henne i Panic room för ett antal år sedan. Vet inte riktigt varför faktiskt, får bara sånna äckelkänslor när jag ser henne. Tror det har lite med hennes sätt att prata. Eller nej, hur hon andas. Men jag kan inte förneka att hon nu är en duktig skådis i vissa andra filmer. Trots sin andning.
Men varför gillade jag inte Edward? Hmm, svårt, svårt. Tror det beror på att han inte riktigt levde upp till mina förväntningar!

 

Bild: lienda.blogg.se

mitt försök i att härma bokomslaget! Undrar hur många versioner det finns där ute i cyberspace?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0