Tillbaka till framtiden - Toy store edition

Igår när det var julskyltning här i Tråkby var där ovanligt mycket folk ute. Nästan så att man trodde att man befann sig i en storstad. Men det var egentligen inte det jag ville säga, utan att jag besökte en av affärerna, en leksaksaffär. Jag har nog bara varit där inne två gånger i mitt liv, och det är mest för att där är 1. dyrt och 2. trångt. Men där fanns faktiskt en massa kul saker där inne. Jag tror nog inte att dom sålt så mycket de senaste tjugo åren. Lite av vad dom hade: barbiekläder som såg ut att komma från åttiotalet (stentvättade pösiga jeans, neonfärgade tröjor osv.) vhs filmer, sabrina tonårshäxanböcker, tajta plasthalsband (som alla hade på 90-talet), Spice Girls foton (som jag samlade på för typ 10 år sedan) ånglok och så vidare...

  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0