FUL/UGLIES



Jag tänkte bara tipsa om en bra bok som jag läste för ett tag sedan. Det är en sciene fiction som heter Ful, skriven av Scott Westerfeld. Den är första delen i en trilogi (dom andra heter Snygg eller ful? och Specialare) och den handlar om Tally som bor i en värld (framtiden kan man säga) där alla på sin sextonårsdag blir opererade till perfekta människor. Men allting är inte så perfekt som det verkar. Boken berör många av dagens aktuella ämnen, speciellt fåfänga och miljöförstöring. 

Den påminde också mycket om Imorgon när kriget kom som jag också gillar mycket. Den är skriven av John Marsden som är den första i en serie av sju böcker. (Jag gillar böcker som är i flera serier har jag märkt...)



Har du något tips på en bra bok?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0