tandläkaren...igen!

Idag ska jag till tandläkaren igen. Hon skulle (tänkte precis, "stavas det skolle?" omg lizzom - jag behöver börja skolan igen) röntga och kanske sätta på en fasad på min framtand. Och hon måste laga den igen för en liten liten bit har knäckts av. Det hände faktiskt när jag åt langos hemma hos näth. Så hur bra kan hon ha gjort den där tanden egentligen?

Jag kan ju berätta en liten historia om hur det gick när denna lilla biten av min plasttand gick av. Det var ju som sagt så att jag åt langos. Mycket plötsligt och oväntat känner jag att något fastnat mellan mina framtänder. Hur jag än försöker så går det inte bort. Jag kollar mig i spegeln och tänker "hmm, det ser ju faktiskt ut som att en bit av min tand gått av".. Och jag fösöker få bort det med tandpetare, för näth har ingen tandtråd. Men det funkar helt enkelt inte. Det blir bara blodigt. Nä, tillslut får jag ta en sytråd. Men tråden går bara i sönder. Då får jag ta en nål, trä på tråden, trycka in nålen mellan tänderna, och dra tråden neråt istället för att dra upp. Äntligen gick det. Och mina tänder kändes fria. Men nu såg jag att jo, det var en liten bit av tanden som gått av. Och ja, detta var min lilla historia för dagen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0