http://speedtest.10-fast-fingers.com/

speedtest får du en lista med de mest använda orden i det språket du väljer. Sedan har du en minut på dig att stava rätt till så många av dessa orden som du hinner.


Mina gamla resultat
Svenska: 39 ord/min
Engelska: 49 ord/min
Danska: 53 ord/min
Norska: 59 ord/min


Dagens resultat
Svenska: 41 ord/min
Engelska: 45 ord/min
Danska: 53 ord/min
Norska: 62 ord/min



Det är ju inte så konstigt med tanke på att dom norska orden jag skulle stava till var: nå, jeg, vil, de, der, for, så, til, på, os, fra, sier, ha, hun, etter, alle

och dom svenska orden var: äntligen, offentliga, ger, krävs, jobbet, strax, arbetslösheten, borta, mera, tillräckligt, inför, faktiskt, förklarar, uppgiften


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0