The Big Bang Theory does New Moon

När jag var i Italien med Natalie så hade vi stora problem med att komma på vad en av killarna i The Big Bang Theory hette. Det hjälpte ju såklart inte att vi inte kunde kolla upp saken på internet, som vi annars normalt brukar göra när stora frågor i vårt liv dyker upp. Ovissheten tärde på våra själar. Tillslut kom vi på det. Sheldon hette han ju såklart! Men då hade vi glömt namnet på han andre...







Men på tal på The Big Bang Theory så gjorde dom i slutet av förra  året en tolkning av de största nöjesnyheterna för 2009. 





Först ut har vi Susan Boyle som ju blev en succé världen över 
efter framträdandet i Britain's got talent den 11 april 2009







Därefter kommer det oförglömmliga ögonblicket mellan Kanye West och Taylor Swift på MTV's Video Music Award den 13 september 2009. När Taylor vann priset för bästa kvinnliga video blev Kanye rasande och stormade upp på scenen. Där förklarade han lugnt och sansat för Taylor och resten av av världen att Beyonce borde vunnit. (Det roliga var att Beyoncé senare vann i kategorin årets bästa video, så hade Kanye bara kunnat hålla sina känslor i shack ett litet tag hade han sluppit skammen...)





Sedan har vi New Moon. Alla tonårstjejer på vår planet längtade (många av dem vågade inte erkänna och längtade i hemlighet) efter fortsättningen på Twilight. Det blev stora nyheter om åldersgränsen på filmen, som hade satts till 15 år i Sverige (vilket medförde problem för många fans som var yngre än så). Tillslut ändrades dock åldersgränsen till 11, samma dag som filmen hade premiär här den 19 november. Vi var många som blev team-Jacob efter denna film...




Och sist men inte minst, Jon, Kate och åtta barn. Vi kommer aldrig att glömma hur Kate älskade att klaga på sin make Jon. Kommer du ihåg gången då hon bad honom att sluta andas så högt? Jag gör i alla fall, och redan då förutspådde jag en skilsmässa. Tidningarna i USA skrev mycket om Jons vänsterprassel som han förnekade in i det sista. När skilsmässan väl var ett faktum talade Kate ut i sofforna hos bland annat Ellen DeGeneres och Barbara Walters (typ USAs Malou Von Sivers)








Riktigt roligt gjort tycker jag!


(mitt längsta inlägg på ett långt tag... kanske borde jag sluta skriva om mitt eget liv för där finns ju inget att skriva om ändå och ägna mig helt åt kändisvärldens nyheter?)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0