paranoia

Jag tror att jag lider utav lätt paranoia alltså. Jag känner mig övertygad om att jag är förföljd och bevakad. Jag tror att någon har hackat min dator och mobil. Jag tror att där finns en kamera i brandvarnaren och ventilerna.  När jag jobbar tror jag alltid att jag har en gömd kamera riktad mot mig (vilket får mig att alltid göra mitt bästa, haha). Men kan man alltså bli annat än paranoid när man läser nyheterna?

Skola spionerar på elever genom webcam
Dina surfvanor sparas i ett halvår
Allt du gör ska spåras
Microsoft tjuvlyssnar på dig genom kinect

Tillslut har vi ju ingen personlig intergritet kvar. Och kanske är det bara bra att vara lite paranoid. För om den dagen kommer då Big Brother blir verklighet och inte bara TV, då vet jag exakt hur jag ska beté mig. 


När jag tänker efter så har dom flesta böckerna jag läst på sistone på ett eller annat sätt handlat om framtidens bevakningssamhälle. Är det något mitt undermedvetna velat säga mig?



Kommentarer
du vet vem :P

illuminati ... de e dom som vill styra över oss :P:P

2011-09-16 @ 18:32:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0