Dofter

Jag läste Gatolis blogg innan och hon skrev om att varje hem har en speciell lukt, och så är det ju. Hennes hem luktar mat tycker jag. Om jag känner den lukten nån annanstans så kommer jag förmodligen att tänka på henne.

Ibland när jag känner vissa lukter så kan jag inte komma på något särskilt minne som har med den lukten att göra, jag får bara en känsla, det är mer som att olika dofter påminner mig om olika saker. Tillexempel att apelsin och utblåsta värmeljus påminner mig om julen, doften av kokos och vanilj får mig att tänka på stranden en varm sommardag.

Om man utsätts för en doft för länge så luktar man ju tillslut inte den. Det är därför man inte känner vad ens eget hem luktar förrän man varit borta ett tag och sen kommer tillbaka. Man kanske inte ens då riktigt kan lukta det. Jag undrar verkligen vad min lägenhet luktar. Man kan ju bara hoppas att den inte luktar sopor och svett.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0