min mamma räddade ett liv

I söndags var mina föräldrar på bio. Dom satt och kollade på reklamen som alltid visas innan själva filmen börjar. Plötsligt börjar en person bakom dom hosta och ha allmänt konstiga ljud för sig. En kille hade satt i halsen. Tjejen som sitter med honom skriker på hjälp och bankar honom i ryggen. Min mamma hoppar upp, drar upp killen och gör heimlich manövern på honom. Han får tillslut luft igen och allt var bra med honom. Filmen börjar och dom sätter sig ner igen. Slutet gott allting gott. 

Hahaha, asså, det där låter så sjukt. Sånt som bara händer i filmer ju. Men det hände faktiskt på riktigt, om jag ska tro på min mamma i alla fall. Och det måste man ju, för så bra fantasi har hon tyvärr inte.

Men lite stolt blir man. Dessutom är det är skönt att veta att ifall man någon gång sätter i halsen är det bara att ringa mamma. Och hoppas att hon kan springa fort.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0