schooool

Har en kille som läser två lektioner tillsammans med mig. Han är väldigt snackig, och flikar alltid in saker när läraren pratar. 
 
Han brukar sätta sig bredvid mig men som ni kanske vet är inte jag direkt den pratsamma typen, så jag förstår inte varför han sätter sig där. Kanske ser jag för snäll ut.

I alla fall, idag när vi precis börjat lektionen stormar den här snackige killen ut ur klassrummet. När han varit borta en liten stund säger läraren, "förresten, ni alla vet vem X är? Han pratar ju väldigt mycket men försök att inte engagera er för mycket i hans disskusioner för han tar över hela klassrummet och går över till saker som inte har med ämnet att göra. Han vet om det själv också, jag har pratat med honom om det"
 
Tänk att va så där extreeeemt snackig som han är. Han påstår saker hela tiden som egentligen inte stämmer, men eftersom att han säger det sådär självsäkert så är det ju lätt att tro honom.
 
Jag är ganska mycket tvärtom. Även om jag vet att en sak är rätt så säger jag inte det för... tänk om det ändå är fel?
 
Hur som helst så kanske jag kan lära mig något av denna killen, kanske han kan lära sig något av mig också.

 
 
 
rädd Linda
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0