Är i månad tre....

Jahopp, då var man 22 år gammal nu. Lagom tjock, i mina bästa år, alltså. För er som är lite bakom flötet så kan jag ju också berätta att jag är i månad tre nu. Det är ju mars nu så vi är alla i månad tre. Hoppas ni förstod skämtet. Annars så kan jag ju bara beklaga.

Så vad har hänt den sista tiden? Såg en väldigt hemsk sak på vägen upp till Borås. Sitter i bussen i godan ro. Någonstans utanför Göteborg tittar jag ut genom fönstret. Ser en bil, en man sitter bakom ratten med ett finger i näsan. Fine, tänker jag, han sitter i sin egen bil, inget hindrar honom från klia lite i näsan. Men när han helt utan att tveka stoppar in samma finger (och förmodligen en och annan saftig kråka) i munnen går min gräns för vad som är ok. "STANNA BUSSEN" skrek jag och sprang genom mittgången med armarna ovanför huvudet.

Nä, okej, den där sista meningen var inte sann.

I alla fall. Mitt liv gick vidare trots den hemska händelsen. Efter en lång bussresa var jag då i Borås. Det var där jag firade min födelsedag, det sjöngs ja må hon leva (det brukar ju annars vara vi gratulerar här i Skåne), jag krängde tårta och god mat. Det var första gången som jag inte var hemma på min födelsedag så det kändes lite annorlunda men ända bra. Är inte typen som vill hitta på en massa bara för att jag fyller år, så det var en najs dag.

Men i alla fall, det var ju mitt första besök i Borås, som var en väldigt fin, väldigt backig, stad. Det luktade gott där. Blåste gjorde det knappt heller. Fint väder var det också. 5 av 5 toast alltså.

I ate it all!







Kommentarer
Gatoli

Grattis igen i efterskott! Tur att jag var hemma idag när du behövde toan...

2012-03-21 @ 22:57:40
URL: http://betanzo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0