camera obscura

Har en massa tomma pringlesburkar som jag sparat av någon anledning. Vet inte riktigt vad jag ska göra av alla men något kan de väl vara bra för...

Idag har jag i alla fall lyckats förvandla en av burkarna till en kamera. Tyvärr tar den inga bilder men när du tittar i den så är allt upp och ner. Detta fenomen kallas camera obscura, ljus som passerar in genom ett hål i ett mörklagt rum återbildar en uppochnervänd bild.

Lite BILDz






Såhär ser det ut när du kollar in i burken



Nu ska jag bara komma på vad jag ska göra med alla de andra burkarna!


Kommentarer
Gatoli

Såå coolt, hur kom du på det ?

2012-03-21 @ 22:56:21
URL: http://betanzo.blogg.se/
Sigurd Havresson

Duktig du är gumman :)

Linda

visst är jag skillad ;D

2012-03-26 @ 18:45:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LieNda

oh baby baby it's a wild world

RSS 2.0